Nagy hiba számon kérni a filmen a hétköznapi életben előforduló összezártságból eredő nyavalyák be nem mutatását.
A jó filmek, mint ez is, a döntéseinkről szólnak és azok következményeiről lehetőleg személyiség változások következtében.
Ahogy a fuldoklót sem lehet kárhoztatni a megmentőjébe való görcsös kapaszkodásáért, úgy kellett Aurórának is átértékelnie az élettervét meghiúsító kétségbe esett döntést. Az is benne van, hogy ezt ő az egy év alatt végig sejtette, hogy nem lehetett az véletlen, hogy éppen őt ébreszti a rendszer, aztán meg senki mást. Ha már mély-elemzés, akkor a tudatosulás éppen azért olyan viharos, mert ekkor tört ki a pszihé által elaltatott gyanú, hogy valaki egoista döntésének következményeként kell egész másként leélnie az életének hátralevő részét. Ebben az altatásban segített, hogy személyiségének egyre jobban megfelelt a megváltoztathatatlan szituáció. Persze ez az "engem akar és senki mást" érzés nélkül a hétköznapi párkapcsolat sem működik. Ezeket mind meg kellett értenie, hogy a kialakult viszony után már ő sem tudna-akarna tovább nélküle élni. Így átalakulva, már nem fogadja el az önzetlen egy ágyas tovább alvást az ismeretlenbe, meghozza az leghelyesebb döntést, pedig a korábbi egoista már kész lenne érte a remete áldozatra.
Fentiek sokkal inkább Kék lagúna mint Titanic olvasata alapján javaslom újra nézni-értékelni a kihagyott ziccerektől hemzsegő alkotást.
már csak az én különvéleményem, hogy valószínűleg elgondolkodott azon, hogy téma lehetne, hogy ha elsőre ezzel a tudattal ébredt volna
Nem vagyok képesek túllendülni a nemzetállamok szintjén. Ezt írod. Pont a nemzetállamokat nem szabad felszámolni, hiszen így fognak eltűnni a valódi értékek. A globalizáció okozza a legtöbb problémát, okozza a világ pusztulását. A politikai erők uralkodása, a nemzetek igába hajtása, az emberek egyengondolkodásra nevelése, rabszolgasorba taszítása és a pénzemberek pénzhajhászása. Ezen kellene még elmélkedni.
@Tomlion: Olvastam, hogy eredetileg Kubrick filmesítette volna meg Ian Watson novelláját, úgy, ahogy a filmben látjuk. Magára a megvalósításra értettem Spielberg védjegyévé vált érzelgősséget. Egyébként, Watson szerint Spielberg verziója gyakorlatilag egy az egyben megegyezik Kubrick elképzeléseivel.
Ebből az interjúból érdekes részletek derülnek ki erre vonatkozólag: www.adriasnews.com/2013/11/ian-watson-interview.html
Sokkal jobb lett volna a film, ha a csaj szemszögéből látjuk először:
- felébred
- van ott egy pasi, aki valamiért nincs megilletődve
- pedig elvileg egy éve már magányosan él
- és csak utána tudnánk meg, mi nézők, hogy a hapsi keltette fel
Utána kellett volna jönnie a film első harmadának, ami megmutatta volna, hogy hogyan jutott el odáig Pratt karaktere, hogy magával rántson még egy embert a mélybe.
@Sir lovag: Tökjó, hogy felhoztad.
Ki a fasz az?
Mi volt a szerepe?
Tudsz hozzá akár egyetlen jelzőt is társítani?
Tudod, hogy miért nem?
Mert szimplán utólag írták bele a sztoriba, mert már az íróknak is fájt, amit feljebb írtam.
Egy oda nem illő részbe, amolyan megakasztásként, beletettek egy....semmit, de legalább nőstény semmit.
Gyakorlatilag bármelyik másik jelenetet is megakaszthatták volna egy utólag beékelt párbajjal, aminek a világon semmi hatása nincs a történetvezetésre.
Mondjuk amíg úton vannak a casino bolygóra, jöhetett volna egy ellenséges vadász, pörögnek kettőt, a gonosz meghal, ők pedig folytatják útjukat.
Pontosan ez történt, csak egy másik részén a sztorinak.
A moziban nezve nem tudtam el donteni mi idegesitobb jobban... a porgog megjelenes a vasznon vagy azoke a nezoke aki ezt viccesnek talaltak es felnevettek minden alkalommal!? WTF? Ennyi? Ez kell a hulye nezoknek? Nem ertettem, komolyan. Szamomra csalodas volt a film. Han halal utan luke- nak kellett volna el vinnie a filmet e helyett csinaltak belole egy zombit akinek a karaktere inkabb idegesitett mar a laza eldobom a fenykardom meg leporolom a valam jelenetkrol nem beszelve. Lehetne meg ragozni de egy 1x nezos jo indulattal is csak 6/10-es film lett beole. (amugy 5) Utolog jott ki, hogy az ebredo egy jo sw ahogy a Rogue One megjobb.
Te, nem tudom. Nekem ez a film nem tetszett.
Akciófilmnek közepes, SW filmnek fos volt.
Akaratlanul is megpróbálja az ember beilleszteni a már kész, elősütött univerzumba és nem, nem illik bele.
- az Erőt szánalmas idiótasággá silánytották
- a Jediséget megalázták. Luke méltatlan rá, Yoda egy beszívott, vigyori kis koala lett, a főgonoszt,a félelmetesség netovábbját folyton lealázza minden szereplő, akinek a közelébe kerül
- súlytalan a jó és a rossz is
- idétlen poénok, nem fejlődő karakterek, oda nem illő szerelmi szál,, súlytalan összecsapások
- iszonyatos dramaturgiai hibák és logikai bakik(a film elején a flotta konkrétan semmit nem csinál. Ott van vagy egy tucat csillagromboló...érted, csillag-romboló, de egy kurva lövést nem adtak le). Akik elhúztak a menekülő hajóról, hogy legyen egy második, unalmas szál is a filmben, azok módszerét miért nem alkalmazták egész addig?
Végezetül egy személyes rossz érzés: ez egy feminista katyvasz volt. Annyira izzadtságszagú bűntudat volt kiérezhető minden percéből, amiért a korábbi részekben kevés nő szerepelt, hogy azt a cukiskodások mézillata is képtelen volt elnyomni.
Sőt, ha elkezded papírra vetni a férfi és női karaktereket, egy mezei férfigyűlölő alaphangot kapsz.
A férfiak a filmben sértődött, gyáva vénembereke(Luke), árulók(Benicio d. Toro), korcsfajzatok(Chewbacca, Yoda), tömeggyilkos szörnyek(Snoke), nyuszifül, kiképzetlen kislányok által is földbe gyalázható, Tokio hotel hasonmás, gendefluid ki szarok(Kylo), töketlen kötelező fekáa, akit mindig lányoknak kell megmenteni(a feka srác), kötelező "Mr.Nedvesbugyi", szabályokra magasról szaró szépfiú, iszonyatosan tehetségtelen és súlytalan katonai vezető(Hux).
Ezzel szemben a nők?
Mind vezér, elhivatott, önfeláldozó, képzett, eleve csak győztes csatákkal a CV-jében érkezik. Képzettség nélkül is elveri a jediket. Ott vannak az önfeláldozók, a hősök, a tehetségesek. Még az a one-off szereplő is, aki az evakuációt vezette az elején, majd soha többet egy sora nem volt, még az is nő kellett, hogy legyen.
Még a casino jelenetekben is minden dekadens, fegyverkereskedő szörny férfi.
Ha megnézed, a jók oldalán minden vezető nő volt, a rosszak oldalán egyetlen nő sem volt.
6-7 pont a maximum a Covenant -ra. Scott nem tett a sztoriba fantáziát és az Alienek is gyenge kivitelűek a hibrid megjelenésükkel. Nincs a filmnek lendülete sem.
Basszus, csak hülyéket vesznek fel űrhajóra?
1. Az lehet, hogy a levegő összetétele ugyanaz, mint a Földön, de baktériumok? Bármi? Erre kimennek sisak nélkül a levegőre.
2. Valami baja van a kollégának? Persze, egyből vigyük be a leszállóegységbe, hátha más is megfertőződik.
3. Ha már bevittük, akkor véletlenül se vegyünk fel védőmaszkot, vagy bármit
4. Hullunk, mint a legyek, de természetesen mászkáljunk el egyedül a többiektől, hátha elkap valami szar.
És ez csak az első egy óra...
JohnyMclaine 2021.02.02. 06:10:55
Bejegyzés: Mélyelemzés: Amadeus - 1984
Salzmann Zsolt 2020.09.28. 19:57:36
A jó filmek, mint ez is, a döntéseinkről szólnak és azok következményeiről lehetőleg személyiség változások következtében.
Ahogy a fuldoklót sem lehet kárhoztatni a megmentőjébe való görcsös kapaszkodásáért, úgy kellett Aurórának is átértékelnie az élettervét meghiúsító kétségbe esett döntést. Az is benne van, hogy ezt ő az egy év alatt végig sejtette, hogy nem lehetett az véletlen, hogy éppen őt ébreszti a rendszer, aztán meg senki mást. Ha már mély-elemzés, akkor a tudatosulás éppen azért olyan viharos, mert ekkor tört ki a pszihé által elaltatott gyanú, hogy valaki egoista döntésének következményeként kell egész másként leélnie az életének hátralevő részét. Ebben az altatásban segített, hogy személyiségének egyre jobban megfelelt a megváltoztathatatlan szituáció. Persze ez az "engem akar és senki mást" érzés nélkül a hétköznapi párkapcsolat sem működik. Ezeket mind meg kellett értenie, hogy a kialakult viszony után már ő sem tudna-akarna tovább nélküle élni. Így átalakulva, már nem fogadja el az önzetlen egy ágyas tovább alvást az ismeretlenbe, meghozza az leghelyesebb döntést, pedig a korábbi egoista már kész lenne érte a remete áldozatra.
Fentiek sokkal inkább Kék lagúna mint Titanic olvasata alapján javaslom újra nézni-értékelni a kihagyott ziccerektől hemzsegő alkotást.
már csak az én különvéleményem, hogy valószínűleg elgondolkodott azon, hogy téma lehetne, hogy ha elsőre ezzel a tudattal ébredt volna
Bejegyzés: Mélyelemzés: Utazók (Passengers) - 2016
Andr73 2020.04.06. 01:52:27
Bejegyzés: Mélyelemzés: Csillagok Között (Interstellar) - 2014
Hardcore4Life 2020.01.10. 10:57:22
Bejegyzés: Filmkritika: Star Wars: Skywalker Kora - (2019) SPOILERES
Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2020.01.08. 20:55:51
Bejegyzés: Filmkritika: Star Wars: Skywalker Kora - (2019) SPOILERES
Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2018.04.27. 20:44:08
Bejegyzés: Mélyelemzés: Rocksuli (School Of Rock) - 2003
Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2018.03.09. 18:40:46
Bejegyzés: Oscar (2018)
Hardcore4Life 2018.02.06. 14:34:03
Ebből az interjúból érdekes részletek derülnek ki erre vonatkozólag:
www.adriasnews.com/2013/11/ian-watson-interview.html
Bejegyzés: Filmkritika: A.I. Mesterséges Értelem (Artificial Intelligence) – 2001
Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2018.02.06. 12:37:29
Bejegyzés: Filmkritika: A.I. Mesterséges Értelem (Artificial Intelligence) – 2001
Vipera01 2018.01.24. 17:53:46
- felébred
- van ott egy pasi, aki valamiért nincs megilletődve
- pedig elvileg egy éve már magányosan él
- és csak utána tudnánk meg, mi nézők, hogy a hapsi keltette fel
Utána kellett volna jönnie a film első harmadának, ami megmutatta volna, hogy hogyan jutott el odáig Pratt karaktere, hogy magával rántson még egy embert a mélybe.
Bejegyzés: Mélyelemzés: Utazók (Passengers) - 2016
DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.01.23. 14:53:41
Bejegyzés: Mélyelemzés: Utazók (Passengers) - 2016
Drednaught 2017.12.23. 18:21:19
Ki a fasz az?
Mi volt a szerepe?
Tudsz hozzá akár egyetlen jelzőt is társítani?
Tudod, hogy miért nem?
Mert szimplán utólag írták bele a sztoriba, mert már az íróknak is fájt, amit feljebb írtam.
Egy oda nem illő részbe, amolyan megakasztásként, beletettek egy....semmit, de legalább nőstény semmit.
Gyakorlatilag bármelyik másik jelenetet is megakaszthatták volna egy utólag beékelt párbajjal, aminek a világon semmi hatása nincs a történetvezetésre.
Mondjuk amíg úton vannak a casino bolygóra, jöhetett volna egy ellenséges vadász, pörögnek kettőt, a gonosz meghal, ők pedig folytatják útjukat.
Pontosan ez történt, csak egy másik részén a sztorinak.
Bejegyzés: Filmkritika: Star Wars: The Last Jedi – 2017 (SPOILERES)
Negrogo 2017.12.23. 10:26:02
Bejegyzés: Filmkritika: Star Wars: The Last Jedi – 2017 (SPOILERES)
Argus_ 2017.12.23. 10:05:34
Bejegyzés: Filmkritika: Star Wars: The Last Jedi – 2017 (SPOILERES)
Dewer_ 2017.12.22. 23:58:10
Bejegyzés: Filmkritika: Star Wars: The Last Jedi – 2017 (SPOILERES)
Drednaught 2017.12.22. 14:00:23
Akciófilmnek közepes, SW filmnek fos volt.
Akaratlanul is megpróbálja az ember beilleszteni a már kész, elősütött univerzumba és nem, nem illik bele.
- az Erőt szánalmas idiótasággá silánytották
- a Jediséget megalázták. Luke méltatlan rá, Yoda egy beszívott, vigyori kis koala lett, a főgonoszt,a félelmetesség netovábbját folyton lealázza minden szereplő, akinek a közelébe kerül
- súlytalan a jó és a rossz is
- idétlen poénok, nem fejlődő karakterek, oda nem illő szerelmi szál,, súlytalan összecsapások
- iszonyatos dramaturgiai hibák és logikai bakik(a film elején a flotta konkrétan semmit nem csinál. Ott van vagy egy tucat csillagromboló...érted, csillag-romboló, de egy kurva lövést nem adtak le). Akik elhúztak a menekülő hajóról, hogy legyen egy második, unalmas szál is a filmben, azok módszerét miért nem alkalmazták egész addig?
Végezetül egy személyes rossz érzés: ez egy feminista katyvasz volt. Annyira izzadtságszagú bűntudat volt kiérezhető minden percéből, amiért a korábbi részekben kevés nő szerepelt, hogy azt a cukiskodások mézillata is képtelen volt elnyomni.
Sőt, ha elkezded papírra vetni a férfi és női karaktereket, egy mezei férfigyűlölő alaphangot kapsz.
A férfiak a filmben sértődött, gyáva vénembereke(Luke), árulók(Benicio d. Toro), korcsfajzatok(Chewbacca, Yoda), tömeggyilkos szörnyek(Snoke), nyuszifül, kiképzetlen kislányok által is földbe gyalázható, Tokio hotel hasonmás, gendefluid ki szarok(Kylo), töketlen kötelező fekáa, akit mindig lányoknak kell megmenteni(a feka srác), kötelező "Mr.Nedvesbugyi", szabályokra magasról szaró szépfiú, iszonyatosan tehetségtelen és súlytalan katonai vezető(Hux).
Ezzel szemben a nők?
Mind vezér, elhivatott, önfeláldozó, képzett, eleve csak győztes csatákkal a CV-jében érkezik. Képzettség nélkül is elveri a jediket. Ott vannak az önfeláldozók, a hősök, a tehetségesek. Még az a one-off szereplő is, aki az evakuációt vezette az elején, majd soha többet egy sora nem volt, még az is nő kellett, hogy legyen.
Még a casino jelenetekben is minden dekadens, fegyverkereskedő szörny férfi.
Ha megnézed, a jók oldalán minden vezető nő volt, a rosszak oldalán egyetlen nő sem volt.
Én ebben iszonyú túlkapást láttam.
Bejegyzés: Filmkritika: Star Wars: The Last Jedi – 2017 (SPOILERES)
Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2017.12.19. 19:44:03
Bejegyzés: Filmkritika: Az Alapító (The Founder) – 2016
Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2017.09.28. 10:31:36
Bejegyzés: Kései szülés: Indiana Jones és a kristálykoponya királysága filmbemutató - 2008
Túlélő ... 2017.09.07. 14:45:04
Bejegyzés: Filmkritika: Alien: Covenant - 2017
Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2017.09.07. 14:42:27
1. Az lehet, hogy a levegő összetétele ugyanaz, mint a Földön, de baktériumok? Bármi? Erre kimennek sisak nélkül a levegőre.
2. Valami baja van a kollégának? Persze, egyből vigyük be a leszállóegységbe, hátha más is megfertőződik.
3. Ha már bevittük, akkor véletlenül se vegyünk fel védőmaszkot, vagy bármit
4. Hullunk, mint a legyek, de természetesen mászkáljunk el egyedül a többiektől, hátha elkap valami szar.
És ez csak az első egy óra...
Bejegyzés: Filmkritika: Alien: Covenant - 2017